Retour policy
Mocht u besluiten een container leeg retour te willen sturen, dan rekenen wij hier enkel de transportkosten voor. Het resterende bedrag zal naar uw rekening worden geretourneerd. U kunt hiertoe gebruik maken van onze reguliere ophaalservice.
Let op!
Maak wel altijd melding bij ons van het feit dat u een lege container op wil laten halen. Dit mag zowel telefonisch als per e-mail.
Wat zijn de afmetingen van de containers?
Als u een container bestelt van 3m3 dan is deze container tot de rand ongeveer 2.7m3 (Wij noemen dit in de afvalbranche 3m3 containers). U mag de container dan nog ongeveer 20 centimeter boven de rand laden en dan kan er ongeveer 3m3 afval in. Een container voor 3m3 afval is ongeveer 110 centimeter hoog, 200 centimeter lang en 160 centimeter breed.
Als u een container bestelt van 6m3 dan is deze container tot de rand ongeveer 5.5m3 (Wij noemen dit in de afvalbranche 6m3 containers). U mag de container dan nog ongeveer 20 centimeter boven de rand laden en dan kan er ongeveer 6.5m3 afval in. Een 6m3 container is ongeveer 110 centimeter hoog, 350 centimeter lang en 180 centimeter breed.
Als u een container bestelt van 10m3 dan is deze container tot de rand ongeveer 9m3 (Wij noemen dit in de afvalbranche 10m3 containers). U mag de container dan nog ongeveer 20 centimeter boven de rand laden en dan kan er ongeveer 10m3 afval in. Een 10m3 container is ongeveer 160 centimeter hoog, 350 centimeter lang en 180 centimeter breed.
* Extra info voor de regio Brabant en Limburg: Als u een container voor 3m3 afval bestelt in de regio Brabant of Limburg dan kan het voorkomen dat u een container krijgt die tot de rand 2.5m3 is. U mag deze container dan tot 30 tot 40 centimeter boven de rand laden, dan kan er ongeveer 3m3 afval in. Een 3m3 container (die in de regio Brabant en Limburg tot de rand 2.5m3 is) is ongeveer 110 centimeter hoog, 220 centimeter lang en 110 centimeter breed. We willen u hier dus wel op wijzen maar maken geen verschil in het tarief. Het is nu eenmaal een gegeven dat er containers in omloop zijn van verschillende leveranciers met wat onderlinge afwijkingen in de maatvoeringen. Ieder afvalbedrijf die door heel Nederland levert heeft hier mee te maken. Het is voor ons niet te doen om voor al die kleine afwijkingen verschillende prijzen te rekenen.
Wat kost het om de opdracht te annuleren?
U kunt uw bestelling tot 24 uur van tevoren annuleren tegen een vergoeding van €25,- excl. BTW. Deze annulering kan enkel worden verwerkt op werkdagen van maandag t/m vrijdagmiddag 07:00 uur- 17:00 uur. Geeft u een annulering in het weekend door, dan zal deze worden beschouwd als zijnde ontvangen op maandag 07:00 uur. Wanneer u de bestelling binnen 24 uur voor de verwachte levering annuleert, dan bedraagt de in rekening gebrachte vergoeding €100,- excl. BTW.
Heb ik een vergunning nodig?
In 97% van de gevallen niet, maar dit is verschillend per gemeente. Als u een container wil huren in het centrum van Amsterdam (de binnenring) is het bijvoorbeeld weer wel verplicht. De meeste klanten laten de container plaatsen zonder vergunning en onze ervaring is dat onze klanten daar in de meeste gevallen heel weinig over horen, zeker als deze container weer binnen 1 of 2 dagen wordt afgevoerd. Maar als u toch op zeker wil gaan dan kunt u meer informatie hierover opvragen bij de desbetreffende gemeente. U bent in ieder geval zelf verantwoordelijk voor een eventuele vergunning en moet deze (indien dat in die gemeente verplicht is) zelf aanvragen.
Privacy verklaring
Wij beschermen uw privacy op de volgende manieren:
* Uw persoonlijke informatie wordt niet verkocht of doorgespeeld aan derden.
* Uw gegevens worden veilig opgeslagen in een niet-publiek toegankelijke database.
* Uw transactiegegevens worden versleuteld over internet verstuurd.
Disclaimer
Prijs-, model- of technische wijzigingen en tekstuele fouten voorbehouden.
Moet ik aanwezig zijn?
Nee, als de chauffeur de container komt brengen of ophalen hoeft u niet aanwezig te zijn. De chauffeur zal de container zo dicht mogelijk bij de opgegeven locatie plaatsen. Als u extra informatie heeft opgegeven bij het vakje extra info (op de pagina waar u ook uw adresgegevens invult), dan zal de chauffeur hier rekening mee proberen te houden. Indien u een specifieke locatie in gedachte heeft, dan moet u deze plaats vrij maken en nog beter is dat u ook aanwezig bent om deze plaats aan te geven. Maar zoals gezegd is dit niet noodzakelijk, 80% van alle containers wordt geplaatst en opgehaald terwijl hier niemand bij aanwezig is.
Wat voor soort afval heb ik?
Op www.afvalcontainerbestellen.nl gaan wij uit van 7 soorten afval, namelijk: bouwafval, houtafval, puin, groenafval, dakafval, schone grond en vervuilde grond.
Bouwafval ook wel bouw- en sloopafval genoemd kan je zien als de verzamelnaam voor gemengd afval. De technisch uitleg van bouwafval is: ongesorteerd afval of gemengd afval dat vrijkomt bij een verbouwing of een grote opruiming (zoals de inboedel). De inhoud van de aangeboden/te storten container dient voor 50% herbruikbaar afval te bevatten zoals bijvoorbeeld hout, puin, ijzer of kunststoffen. Bijna al het afval mag in deze container behalve bijvoorbeeld: matrassen, asbest, chemisch afval, verf, autobanden, accu’s, koelkasten en (vervuilde) grond. Er mag maximaal 5% grond in een container voor bouwafval.
Houtafval kan je zien als de verzamelnaam van houten deuren, pallets, houten vloerdelen, planken, houten platen of een schutting. Er mag best een spijker of een scharnier inzitten. Het mag ook geverfd zijn. Wat niet onder categorie hout valt is bijvoorbeeld geïmpregneerd hout zoals bielzen. Er mag alleen hout in de container; zitten geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als bouwafval en valt u in het duurdere tarief.
Puin kan je zien als de verzamelnaam van uitsluitend steenachtige materialen zoals bijvoorbeeld: bakstenen van een muurtje, stoeptegels, dakpannen, tegels, keramiek, betonresten (eventueel met ijzer vlechtwerk). Wat niet onder categorie puin valt zijn bijvoorbeeld gipsblokken, giboblokken, kalkzandsteen, gips of andere verontreiniging. Er mag alleen puin in de container zitten geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als bouwafval en valt u in het duurdere tarief.
Met groenafval bedoelen wij uitsluitend composteerbaar afval zoals: bomen, takken, struiken, bloemen en planten of gemaaid gras. Wat niet onder de categorie groenafval valt is bijvoorbeeld gras met grond, bewerkt hout uit de winkel, karton of andere verontreiniging. Er mag alleen groenafval in de container zitten geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als bouw- en sloop afval en valt u in het duurdere tarief.
Met schone grond bedoelen wij uitsluitend visueel schone grond zoals: zand, grond, en tuinaarde wat bijvoorbeeld vrijkomt bij het uitgraven van een vijver of andere graafwerkzaamheden. Wat niet onder categorie puin valt zijn bijvoorbeeld stenen, boomstronken of andere verontreiniging. De grond moet er schoon uit zien, niet verontreinigd ruiken en niet van een verdachte locatie afkomstig zijn zoals een industriegebied. Er mag alleen schone grond in de container zitten geen ander afval. Anders wordt het geaccepteerd als verontreinigde grond en valt u in het duurdere tarief.
Met vervuilde grond bedoelen wij visueel schone grond maar met vervuiling zoals: grond vervuild met meer dan 5% grind, stenen en wortels en boomstronken.
Wat voor maat container heb ik nodig?
Dit is afhankelijk van de hoeveelheid afval dat u heeft. U kunt dit misschien zelf enigszins uitrekenen met het volgende gegeven: een m3 (kubieke meter) is 1 meter lang x 1 meter breed x 1 meter hoog.
Heeft u een klacht?
Heeft u een klacht, bel ons dan even voor gratis advies op telefoonnummer 0900-0174 (lokaal tarief) of stuur even een mailtje naar info@afvalcontainerbestellen.nl en wij zullen kijken of we het voor u op kunnen lossen.
Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/ geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Herroepingsrecht
Bij een bestelling van één of meer containers geldt het herroepingsrecht niet, omdat de levering binnen een zeer kort tijdsbestek plaatsvindt. Als klant zie je af van dit herroepingsrecht binnen 14 dagen. Mocht er toch aanspraak gemaakt worden op het herroepingsrecht volstaat Afvalcontainerbestellen.nl met het volgende: als je binnen 24 uur na plaatsing van de container(s) gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, dan kan dat alleen mits de container volledig leeg is en binnen 24 uur na levering. De extra kosten voor het ophalen worden expliciet in rekening gebracht conform de marktprijs en deze ophaalkosten worden op het teruggestorte aankoopbedrag in mindering gebracht. We storten het restantbedrag terug binnen 7 dagen na factuurdatum.
Hoeveel ruimte heb ik nodig?
Voor het plaatsen van een container moet u ongeveer 2 parkeerplekken vrijhouden. Er is ongeveer 1 parkeerplek nodig voor het indraaien van de vrachtwagen en 1 parkeerplek voor de container te plaatsen. Daarnaast moet de aanrijdroute naar deze plaatsingslocatie bereikbaar zijn voor onze vrachtwagen. Als de chauffeur er met de vrachtwagen aankomt en er is onvoldoende plek om de container te plaatsen, dan zal hij hem zo dicht mogelijk bij het opgegeven adres plaatsen en als dit allemaal niet mogelijk is dan kunnen we niks anders dan weer weggaan en een misrit berekenen. Hiervoor wordt € 100,- excl. btw in rekening gebracht voor containers t/m 10m3. Voor containers boven de 10m3 wordt € 150,- excl. btw in rekening gebracht.
De chauffeur bepaalt ter plekke (eventueel in overleg met u) of de container te plaatsen is op de plek die u wilt. De chauffeur bepaalt uiteindelijk hoe hij de container plaatst omdat het later ook nog mogelijk moet zijn om de container op te halen als hij vol en zwaar beladen is.
De afmetingen van onze vrachtwagens die de 3m3, 6m3 en 10m3 containers komt brengen zijn ongeveer: 5 meter lang x 3 meter breed x 3.5 meter hoog. Geladen met een container zijn deze vrachtwagens 3.8 meter hoog.
De afmeting van de 3m3 containers zijn ongeveer 200cm lang x 180cm breed x 110cm hoog (containermaat aan de buitenkant gemeten) en neemt ongeveer 1 parkeerplaats in beslag.
De afmeting van de 6m3 containers zijn ongeveer 360cm lang x 200cm breed x 110cm hoog (containermaat aan de buitenkant gemeten) en neemt ongeveer 1 parkeerplaats in beslag.
De afmeting van de 10m3 containers zijn ongeveer 360cm lang x 200cm breed x 160cm hoog (containermaat aan de buitenkant gemeten) en neemt ongeveer 1 parkeerplaats in beslag.
De afmetingen van onze vrachtwagens die de 20m3 en 40m3 containers komt brengen zijn ongeveer: 8 meter lang x 3 meter breed x 3.5 meter hoog. Geladen zijn deze vrachtwagens 4 meter hoog.
De afmeting van de 20m3 containers zijn ongeveer 650cm lang x 240cm breed x 160cm hoog (containermaat aan de buitenkant gemeten) en neemt ongeveer 2 parkeerplaatsen in beslag.
De afmeting van de 40m3 containers zijn ongeveer 650cm lang x 240cm breed x 250cm hoog (containermaat aan de buitenkant gemeten) en neemt ongeveer 2 parkeerplaatsen in beslag.
Hoe lang mag ik de container laten staan?
De prijs die u betaalt is inclusief 4 weken huur. Daarna wordt er €3,- excl. BTW per dag huur berekend voor 3m3 tot en met 10m3 containers en €5,- excl. BTW voor grotere containers. U kan de container natuurlijk ook altijd eerder laten ophalen, voor de prijs maakt dit niets uit.
Hoe hoog mag ik de container laden?
U mag de containers voor 3m3, 6m3 en 10m3 afval, maximaal 20 tot 30 centimeter boven de rand laden. Dit in verband met de verkeersveiligheid bij het vervoeren van de volle container over de weg en het tarief wat u betaald heeft (u heeft immers voor 3m3, 6m3 of 10m3 afval betaald en niet voor de extra kuubs).
Mocht er toch te veel m3 afval in de container worden aangetroffen dan zijn de daaruit voortvloeiende kosten voor uw rekening.
U en alleen u bent als klant/huurder/besteller van de container als enige verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud die in de container wordt aangetroffen.
Ook als de container een of een paar dagen later wordt opgehaald dan de door u gewenste ophaaldatum blijft u verantwoordelijk voor de inhoud van de container. Bij het ophaalformulier geven wij immers ook al aan dat het afvoeren van de container ook wel eens iets langer kan duren als dat u doorgeeft.
Argumenten zoals hieronder opgenoemd zijn voor de wet, de controlerende instanties en dus ook voor ons, geen excuses en totaal niet van belang:
- “ik wist niet dat de container zo hoog is beladen”
- “ik wist niet dat je de container zo hoog beladen mocht worden”
- “ik heb het er niet ingegooid, het zal wel iemand uit de buurt zijn geweest”
Doet u het wel, dan zijn de hier uit voortvloeiende kosten voor uw rekening.
Te hoog geladen containers worden vaak niet meegenomen en tevens zal er een misrit in rekening gebracht worden a € 100,- excl. BTW. Containers van 20m3 en 40m3 mogen niet boven de rand geladen. Containers van 20m3 en 40m3 die toch boven de rand zijn beladen worden niet meegenomen en tevens zal er een misrit in rekening gebracht worden van € 150.- excl. BTW.
Mag de container verplaatst worden?
Nee, de container moet blijven staan zoals de chauffeur hem heeft neergezet. Als de container toch verplaatst is, waardoor de chauffeur hem eventueel niet kan meenemen, wordt er een misrit berekend van € 100,- excl. BTW en wanneer het een container groter dan 10m3 betreft, kost dit € 150,00 excl. BTW.
Kan ik de container op mijn eigen oprit of in mijn tuin laten plaatsen?
Wie is er verantwoordelijk bij schade of diefstal?
Asbest of gelijkend materiaal in de container aangetroffen?
Het is ten strengste verboden om asbest of asbest gelijkend materiaal, zoals mastiek of asbestvrije grijze golfplaten, in de container te deponeren en/of te laten afvoeren. Mocht er toch asbest of asbest gelijkend materiaal in de container worden aangetroffen dan zijn de daaruit voortvloeiende kosten voor uw rekening. U en alleen u bent als klant/huurder/besteller van de container als enige verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud die in de container wordt aangetroffen.
Argumenten zoals hieronder opgenoemd zijn voor de wet, de controlerende instanties en dus ook voor ons, geen excuses en totaal niet van belang:
- “ik wist niet dat er in zat”
- “ik heb het er niet ingegooid, het zal wel iemand uit de buurt zijn geweest”
- “ik wist niet dat het asbest was”
- “ik heb een rapport bij het materiaal dat het geen asbest is” (maar dan is het dus wel materiaal wat op asbest lijkt, daarom zit er namelijk een rapport bij om aan te geven, het lijkt op asbest, maar het is het niet. Ook dit materiaal wat op asbest lijkt mag dus absoluut niet in onze container).
Doet u het wel, dan zijn de hier uit voortvloeiende kosten voor uw rekening.
Wat moet u dan wel doen ?
Voordat u gaat slopen of verbouwen zou u een asbest inventarisatie onderzoek moeten laten uitvoeren (+/- 400,- voor een woning) door een gecertificeerd asbest inventarisatie bureau. Uit dit onderzoek zal dan precies blijken of er wel of geen asbest of asbestgelijkend materiaal in uw woning zit en hoe u dit moet laten verwijderen en afvoeren. Bij verbouwingen of slooplussen waar meer dan 10m3 afval vanaf komt bent u overigens officieel ook verplicht om een sloopmelding te doen via https://www.omgevingsloket.nl/ of https://www.olo.nl/ mocht u dit allemaal niet doen en gewoon zelf aan de slag gaan en daarbij de fout ingaan wat betreft de manier van werken met asbest dan bestaat de kans dat u een economisch delict en/of een milieu delict begaat. Er zijn voorbeelden dat er daarbij boetes zijn uitgedeeld van € 10.000-.
Hoe werkt het afvoeren van een container?
Vul op de pagina Ophaalservice uw postcode en huisnummer in van het adres waar de container staat (plaatsingsadres). Selecteer vervolgens de container(s) die u wilt laten ophalen, vul de gewenste ophaaldatum in en klik op verzenden.
Let op!
Het afvoeren van de container kan niet in alle gevallen op de gewenste datum worden uitgevoerd (kan in sommige gevallen één a twee werkdagen langer duren). Uiteraard doen wij wel altijd ons best om de container op de gewenste datum af te voeren. BELANGRIJK: zorg ervoor dat de container bereikbaar is voor de chauffeur zodat de container afgevoerd kan worden. Mocht de container niet afgevoerd kunnen worden vanwege niet bereikbaarheid (bijvoorbeeld de straat opengebroken, auto voor de container geparkeerd, enz enz) zijn wij genoodzaakt transportkosten (loze rit) aan u door te belasten á € 100,- excl. BTW en wanneer het een container groter dan 10m3 betreft, kost dit € 150,00 excl. BTW.
Achteraf betalen met Riverty
Riverty voert voor Afvalcontainerbestellen.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van Riverty via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. Dit moet u 2 weken na de besteldatum aan Riverty betalen. U kunt bij Afvalcontainerbestellen.nl betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 350 als u voor de eerste keer betaalt via Riverty. Bent u al bekend bij Riverty dan kunt u betalen tot een bedrag van € 900.
Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.
U kunt bij vragen altijd contact met Riverty opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de Riverty website.
Mag ik lachgas cilinders of gastanks in een container gooien?
Nee, het is ten strengste verboden om lachgas cilinders of andere gastanks en -flessen in een gehuurde afvalcontainer gooien of te laten afvoeren. Dit is zeer gevaarlijk voor zowel mens als milieu. U dient deze in te leveren bij uw gemeentelijke milieustraat. Lees hier voor meer informatie.
Mocht er toch lachtgas cilinders of gastanks in de container worden aangetroffen dan zijn de daaruit voortvloeiende kosten voor uw rekening. U en alleen u bent als klant/huurder/besteller van de container als enige verantwoordelijk en aansprakelijk voor de inhoud die in de container wordt aangetroffen.
Argumenten zoals hieronder opgenoemd zijn voor de wet, de controlerende instanties en dus ook voor ons, geen excuses en totaal niet van belang:
“ik wist niet dat er in zat”
“ik heb het er niet ingegooid, het zal wel iemand uit de buurt zijn geweest”
“ik wist niet dat het een lachgascilinder of gasfles was”
Doet u het wel, dan zijn de hier uit voortvloeiende kosten voor uw rekening.